Zlodeji aút sú nepochybne strašiakom všetkých motoristov. No mysleli by ste si, že tŕňom v oku vedia byť aj pre profesionálnych závodníkov?
Závodné a sprievodné vozidlá bývajú pred očami (a rukami) zvedavcov uchovávané na prísne strážených miestach. Aj tak však existujú prípady, kedy ku krádežiam skutočne došlo. Odcudzené kolesá, volanty či iné „drobnosti“ pre niekoho poslúžia ako vytúžené suveníry, no závodníkom spôsobia značné problémy. O tom vie aj napríklad štvornásobný šampión Rally Dakkar Ari Vatanen. Tomu v roku 1987 dokonca zmizlo celé závodné auto. Čo na prvý pohľad vyzeralo ako skrytá kamera, v skutočnosti bolo krutou realitou. Zlodeji potom za auto žiadali výkupné v hodnote 90 000 dolárov.
Pretekársky tím Jantar Team nechcel na tohtoročnej Rally Dakkar ponechať nič náhode a okrem zaobstarania motocyklistickej špičky KTM 450 Rally siahol aj po špičke v bezpečnosti. Bez sprievodného vozidla, ktoré má pre svojich pretekárov rôzne podporné materiály a náhradné diely by boli nahratí aj tí najlepší závodníci. Aby sprievodný Nissan Navara mohol na rozpálenej púšti Saudskej Arábie odštartovať v rovnakom stave ako prišiel, vybavili ho neprekonaným zabezpečovacím systémom – Pandora.
To sa aj podarilo a jazdci slovenského Jantar Teamu Dávid Pabiška a Rudolf Lhotský úspešne dorazili do cieľa tejto najťažšej rally na svete. V hodnotení kategórie Original by Motul sa im podarilo obsadiť štvrté a deviate miesto, vďaka čomu si domov odniesli dve medaily.
Gratulujeme a sme radi, že Pandora mohla byť pri tomto úspechu.